Реєстрація на Програму локалізації Help (HLF) триватиме з 17 до 25 листопада 2025.
Реєстрація в рамках HLF (2-й раунд) розпочнеться 17 листопада 2025 року і триватиме до 25 листопада 2025 року на платформі HLF. З моменту вашої успішної реєстрації (період між 17 та 25 листопада 2025) до 7 грудня 2025 року ви зможете пройти комплексну перевірку (Due Diligence), яку проводить наш партнер, організація «Philanthropy in Ukraine».
Крок 1: Платформа HLF: Реєстрація та подання заявки
Процес реєстрації займе лише 15-30 хвилин.
- У реєстраційній формі є лише одне питання, яке ви можете заздалегідь обміркувати: «Якби ви отримали грант HLF, як би ви використали ці кошти?» Оскільки відповідь обмежена 200 словами, будь ласка, підготуйте короткий варіант.
- Переконайтеся, що всі обов’язкові поля на платформі HLF заповнені, і натисніть кнопку «Надіслати»; інакше ваша заявка не буде розглянута для отримання фінансування від HLF.
Крок 2: сайт «Philanthropy in Ukraine»: Реєстрація та заповнення
Чим швидше ви заповните та подасте реєстраційну форму на отримання гранту від HLF, тим швидше ви зможете розпочати заповнення анкети для комплексної перевірки (Due Diligence), що вимагає більше часу.
- Тільки після того, як ви повністю заповните та надішлете реєстраційну форму на платформі HLF, ви отримаєте електронний лист із посиланням на веб-сайт «Philanthropy in Ukraine», де ви також повинні зареєструватися та заповнити анкету для проведення комплексної перевірки.
- Після закінчення терміну (7 грудня) ви більше не зможете редагувати анкету для Due Diligence.
- Після завершення процесу Due Diligence вам більше нічого робити не потрібно. Philanthropy in Ukraine надішле всі матеріали та результати безпосередньо до HLF.
- Тільки після заповнення та подання анкети для проведення комплексної перевірки ваша заявка буде розглянута для фінансування.
| КОРОТКО: Етап Реєстрації HLF (2-й раунд): 17–25 листопада 2025 року Заповніть реєстраційну форму HLF та натисніть «Надіслати», щоб отримати посилання для проходження Due Diligence. Етап Due Diligence HLF (2-й раунд): до 7 грудня 2025 року Заповніть і надішліть анкету для Due Diligence до 7 грудня 2025 року. |
Щоб дізнатися, чи відповідає ваша організація вимогам до участі, перегляньте розділ нижче: «Критерії відповідності: Кого ми фінансуємо, а кого — ні».
Зареєструватися на платформі HLF можна за посиланням
Перед подачею, будь ласка, уважно ознайомтесь з умовами участі нижче.
Критерії відповідності: Кого ми фінансуємо, а кого -ні
У межах Програми локалізації HLF організація вважається такою, що може брати участь в Програмі, якщо вона відповідає всім наведеним нижче критеріям:
• Є зареєстрованою на національному рівні некомерційною юридичною особою відповідно до цивільного законодавства України та має основне місце діяльності в Україні.
• Заснована фізичними особами — громадянами або законними резидентами України.
• Провадить діяльність у країні своєї реєстрації (в Україні).
• Дотримується гуманітарних принципів (гуманність, нейтральність, неупередженість, незалежність) і визнає гуманітарний імператив — обов’язок діяти для запобігання та полегшення страждань, де б вони не траплялися.
• Організація є повністю незалежна з інституційної та операційної точки зору, зокрема:
1. Незалежність від будь-яких міжнародних структур: організація не є частиною, філією, чи відділенням міжнародної неурядової організації (НУО), донорської установи, багатосторонньої інституції або міжнародної ініціативи; не належить до мереж, конфедерацій чи афілійованих структур.
Водночас допускається участь у міжнародних чи регіональних мережах для обміну знаннями, спільної адвокації чи стратегічної співпраці.
2. Незалежність від уряду:
- Організація не створена, не належить, не контролюється та не афілійована (де-юре або де-факто) з будь-яким державним органом.
3. Незалежність від політики, політичних партій, рухів та обраних політичних представників:
- Організація не має формальної чи неформальної афіліації з ними.
- Особи, які обіймають керівні чи управлінські посади в організації, не повинні були займати політичної посади під час своєї попередньої діяльності, бути членами політичних партій із керівними повноваженнями чи брати участь у політичній агітації.
- Організація не здійснює діяльності, спрямованої на підтримку, схвалення чи протидію політичним партіям, кандидатам або партійним програмам.
- Її місія, стратегії та програми розробляються і реалізуються незалежно від політичного впливу.
4. Відсутність ознак діяльності спрямованої на підтримку чи іншу взаємодію з військовими:
- Організація чітко відокремлює свою діяльність від військових сил або суб’єктів і не надає матеріальної, логістичної, стратегічної, інформаційної, ІТ-, комунікаційної чи будь-якої іншої підтримки — прямої або непрямої — військовим операціям чи цілям, зокрема Міністерству оборони, розвідці, спецслужбам або державним оборонним підприємствам.
Водночас допускається координація з військовими структурами, якщо це необхідно для дотримання гуманітарних принципів і посилення захисту цивільного населення та/або гуманітарного доступу.
5. Релігійна нейтральність:
- Організація не створена, не належить, не контролюється та не афілійована (де-юре або де-факто) з будь-якою релігійною установою чи конфесією.
- Допомога надається без дискримінації, зокрема за релігійною ознакою, і без релігійних повідомлень, проповідування чи будь-яких умов, пов’язаних із релігійними переконаннями або участю (у тому числі під час надання гуманітарних послуг).
Водночас допускається співпраця технічного характеру, спрямована на підтримку організації учасника з релігійними організаціями (наприклад, використання приміщень), якщо при цьому дотримуються гуманітарні принципи і не вводяться жодні релігійні умови.
Додаткові критерії відповідності
Організація повинна здійснювати діяльність щонайменше протягом двох років і мати підтверджений досвід роботи у певних сферах гуманітарного реагування.
Організація повинна мати сформовану команду щонайменше з двох працівників із чітко визначеними функціональними ролями (за винятком консультантів і приватних підприємців / ФОПів). Резюме цих працівників повинні підтверджувати щонайменше дворічний досвід роботи у відповідній сфері.
У складі команди має бути принаймні одна особа, відповідальна за MEAL (моніторинг, оцінку, підзвітність і навчання). Це не обов’язково має бути окрема штатна посада — функцію MEAL може виконувати працівник, який поєднує ці обов’язки з іншими, з огляду на обмежені кадрові ресурси невеликих організацій.
Відповідність вимогам до фінансування також визначається на основі річного бюджету організації:
Організації, які будуть запрошені подати пропозицію на грант у розмірі 100 000 євро, повинні мати річний бюджет за останній календарний або фінансовий рік (2024) у межах від 11 000 000,00 грн до 27 000 000,00 грн.
Організація вважається такою, що не відповідає вимогам HLF — незалежно від її місцевої реєстрації, структури управління, операційної автономії чи місцевого персоналу — якщо:
- Організація залежить від будь-якої міжнародної структури, зокрема міжнародних неурядових організацій (НУО), мереж, конфедерацій, афілійованих структур або франшиз, і є філією, відділенням чи представництвом міжнародної НУО, донорської установи, багатосторонньої інституції або міжнародної ініціативи.
- Організація залежить від міжнародної або парасолькової структури, яка має формальний або неформальний вплив на управління організацією, її стратегічний напрям чи програмні рішення — навіть якщо організація зберігає певну операційну автономію і не має юридичної підпорядкованості.
- Організація залежить від уряду, політичних структур, військових або релігійних установ.
- Організація розділяє місію, бренд, ідентичність або стратегічні чи політичні рамки, які визначаються повністю або частково міжнародною, транснаціональною, конфедеративною чи афілійованою структурою (наприклад, має спільний бренд, місію або політику).
- Організація користується централізованим наглядом або спільним/глобальним представництвом з боку міжнародної чи парасолькової структури — у тому числі в ситуаціях, коли така структура діє або може діяти від імені кількох місцевих організацій у межах однієї мережі (наприклад, у фінансових чи політичних форумах).
- Організація отримує фінансування, що проходить через афілійовану міжнародну структуру, яка при цьому може зберігати право затвердження бюджетів, контрактів або звітів.

Зачекайте секунду — ця частина є дійсно важливою та заслуговує на вашу увагу!
Процес роботи HLF починається з етапу Реєстрації та Due Diligence (комплексної юридичної перевірки), за яким слідує етап попереднього відбору організацій, що будуть запрошені до участі в етапі Діалогу з командою HLF.
Діалог HLF створено для того, щоб сприяти змістовному та щирому спілкуванню, яке прокладає шлях до рівноправного партнерства. Самооцінка та зустріч з командою HLF проводяться з урахуванням цілісного, організаційного підходу до кожного партнера та створюють простір для розвитку потенціалу, що виходить за межі пріоритетів, визначених донорами.
Лише після завершення цих етапів відібраним організаціям буде запропоновано подати повну пропозицію в рамках етапу Розробки проєктних пропозицій і, зрештою, перейти до етапу Відбору проєктів HLF.
На пілотному етапі HLF, який триватиме до грудня 2026 року, заявники, відібрані для надання грантів, не повинні розраховувати на автоматичну або постійну підтримку. Їм рекомендується спланувати свою діяльність відповідним чином. Отримання повторного фінансування в рамках пілотної фази буде неможливим.
Зверніть увагу, що успішне проходження етапу Реєстрації та Due Diligence HLF не гарантує переходу до етапу Діалогу або запрошення до подання повної пропозиції. Тому від вас не очікується повна проєктна пропозиція, підготовлена для етапу Реєстрації та Due Diligence.
Після завершення етапу Реєстрації та Due Diligence слідкуйте за нашими подальшими повідомленнями: запрошенням продовжити участь у конкурсі або повідомленням про відмову в участі.
Коротко про фінансування: де та що ми підтримуємо та не підтримуємо
Фінансування на основі потреб, що виходить за межі географічних пріоритетів
Залишаючись вірною своїй моделі місцевого лідерства, HLF на пілотному етапі, що триватиме до грудня 2026 року, визначає пріоритети для фінансування відповідно до потреб, визначених партнерами, а не до заздалегідь визначених географічних пріоритетів. Ба більше, гострі потреби можуть існувати серед постраждалого від конфлікту населення також і на територіях, які не повністю відображені в національних або міжнародних даних. Тому, дотримуючись принципів неупередженості та підходу, що базується на потребах, HLF надаватиме фінансування в усіх географічних регіонах України, де потреби у гуманітарній допомозі чітко продемонстровані та обґрунтовані перевіреною інформацією, наданою партнером, з урахуванням конкретних умов.
Гнучкість, що виходить за рамки проєкту, включаючи кластерну систему
HLF дотримується гнучкого підходу, який цінує різноманітні способи, в які, особливо малі суб’єкти громадянського суспільства, роблять свій внесок у гуманітарне реагування – часто в координації з офіційними структурами, але не обмежуючись ними. Хоча сувора узгодженість із системою гуманітарних кластерів не є обов’язковою, HLF визнає її центральну роль у гуманітарній координації.
Відповідно, п’ять пріоритетних напрямків пілотної фази HLF – усі з яких можуть підтримуватися через грошову та ваучерну допомогу (CVA) або багатоцільову грошову допомогу (MPCA) як міжсекторальний інструмент — були визначені з урахуванням кластерної системи, щоб забезпечити їхню релевантність і взаємодоповнюваність. Водночас, HLF допускає гнучкість – проекти не обов’язково повинні суворо відповідати класифікації кластерів і можуть охоплювати різні тематичні сфери. Місцеві та національні суб’єкти заохочуються долучатися до пріоритетних сфер, спираючись на свій досвід і розуміння місцевих потреб, навіть поза межами кластерної системи. Фінансовані заходи мають бути максимально автономними, з чітким планом забезпечення їхньої безперервної функціональності після завершення періоду реалізації.
Пріоритетний напрямок 1: Безпечне, захищене та здорове життя
У рамках Програми HLF напрямок «Безпечне, захищене та здорове життя» відіграє важливу роль у порятунку та підтримці життя. Він охоплює основні заходи, спрямовані на захист життя, здоров’я, фізичного та психічного благополуччя людей, які постраждали від кризи, і ґрунтується на принципах Гуманітарної хартії «Сфера».
• У системі гуманітарних кластерів України цей пріоритетний напрям пов’язаний, зокрема, з кластерами «Охорона здоров’я», «Захист», «Водопостачання, санітарія та гігієна», а також із субкластерами «Захист дітей» і «Гендерно-обумовлене насильство».
Пріоритетний напрямок 2: Безпечне та гідне тимчасове або перехідне житло для переміщених і вразливих груп населення
Ця сфера відіграє важливу роль у забезпеченні життєдіяльності та захисту людей, які цього потребують, шляхом захисту прав, сприяння інклюзії через конструктивну участь у прийнятті рішень, а також підтримки стабільності, відновлення та соціальної згуртованості у складних умовах. Потенційні проекти можуть бути спрямовані на покращення управління та якості місць тимчасового або перехідного проживання, таких як транзитні центри, центри для ВПО або притулки для вразливих груп населення. Ці зусилля узгоджуються зі стандартами «Сфери» та глобальними керівними принципами КМУТ.
• У системі гуманітарних кластерів України цей пріоритетний напрям пов’язаний, зокрема, з Кластером координації та управління таборами (КМУТ).
Пріоритетний напрямок 3: Підготовка до зими та сезонна вразливість
Заходи з підготовки до зими та сезонної вразливості відіграють важливу роль у гуманітарному реагуванні, оскільки вони рятують життя, підтримують життєдіяльність і знижують ризики, захищаючи постраждале від кризи населення від суворих наслідків екстремальних погодних умов, особливо в зимові місяці. Ці зусилля мають важливе значення для забезпечення фізичної безпеки та здоров’я в умовах, коли вплив холоду, вогкості та сезонних небезпек може швидко перерости в умови, що загрожують життю.
• У системі гуманітарних кластерів України цей пріоритетний напрямок в першу чергу розглядається, зокрема, в рамках Кластера житла і непродовольчих товарів . Хоча Кластер з питань житла та непродовольчих товарів очолює зусилля з підготовки до зими, інші кластери також роблять свій внесок: Кластер охорони здоров’я, Кластер «Водопостачання, санітарія та гігієна» та Кластер захисту.
Пріоритетний напрямок 4: Інклюзивне навчання та освіта в умовах надзвичайних ситуацій
«Інклюзивне навчання та освіта в умовах надзвичайних ситуацій» – як формальне, так і неформальне – відіграє життєво важливу роль. Воно розширює можливості учнів, виховує стійкість, зменшує бар’єри для маргіналізованих груп, забезпечує безпечний і справедливий доступ до освіти та пропонує стабільність під час кризи. Вона також закладає основу для відновлення та довгострокового розвитку – незалежно від статі, віку, здібностей, етнічної приналежності, правового статусу чи ситуації переміщення. Ці зусилля ґрунтуються на Гуманітарній хартії «Сфера» та Мінімальних стандартах освіти INEE.
• У системі гуманітарних кластерів України цей пріоритетний напрям пов’язаний, зокрема, з освітнім кластером.
Пріоритетний напрямок 5 та міжсекторальна модальність: Грошова та ваучерна допомога (CVA) та багатоцільова грошова допомога (MPCA)
За винятком випадків, коли існують чіткі причини, що перешкоджають використанню цієї форми допомоги, HLF надає пріоритет грошовій допомозі як міжсекторальному методу задоволення різноманітних потреб у гнучкий, гідний та ефективний спосіб. Грошова та ваучерна допомога та/або багатоцільова грошова допомога надає можливість постраждалим від кризи особам, домогосподарствам і громадам (у формі групових грошових виплат) робити поінформований вибір на основі власних пріоритетів, обставин та уподобань, підтримуючи автономію та сприяючи досягненню результатів, що більше відповідають місцевим умовам.
Коротко про фінансування: підхід HLF до надання грантів
У межах HLF партнери можуть отримати програмне фінансування для реалізації своїх гуманітарних проєктів, а також фінансування розвитку організаційного потенціалу для зміцнення власних інституцій.
Фінансування розвитку організаційного потенціалу цілеспрямовано закладене в кожен грант як додатковий, необов’язковий компонент.
Разом ці дві складові формують загальну суму гранту- плюс додаткові 7% на адміністративну підтримку програми (programme support costs).
Зачекайте, це може мати вирішальне значення!
Фінансування на зміцнення організаційної спроможності в рамках HLF вважається невіддільною частиною гуманітарної допомоги, спрямованою на підтримку стійкіших результатів для людей, які потребують допомоги.
Фінансування розвитку організаційного потенціалу цілеспрямовано закладене в кожен грант як необов’язковий компонент. Оскільки підхід HLF базується на довірі та розподілі повноважень, саме партнери вирішують, чи включати цей компонент до гранту, на яких напрямах розвитку зосередитися, а також яку частку загальної суми гранту спрямувати на ці цілі. Повноваження щодо ухвалення рішення повністю належать партнерам, що узгоджується з нашим ключовим принципом — «працювати на рівних».
У зв’язку з цим ми не оцінюємо релевантність запропонованої вами діяльності, якщо вона чітко підтримує загальну гуманітарну місію організації та перебуває у збалансованому співвідношенні з програмним фінансуванням.
Наша увага зосереджена на тому, наскільки технічно обґрунтованою та реальною є ваша пропозиція у Плані розвитку потенціалу — як з точки зору очікуваних результатів, так і можливостей для навчання протягом реалізації проєкту.
При цьому команда HLF надаватимуть підтримку та консультації в разі потреби впродовж усього процесу.
HLF поважає автономію партнерів і не буде нав’язувати конкретні варіанти витрат, довіряючи організаціям розподіляти ресурси відповідно до їхнього довгострокового бачення і пріоритетів.
HLF щиро заохочує вас інвестувати у власну організацію.
Це шанс розвивати силу зсередини, мріяти про велике і досягати мети. Це фінансування може слугувати потужною стратегічною інвестицією: зміцнити внутрішні системи, підвищити стійкість, поглибити вплив на людей, які цього потребують, стимулювати інновації та розбудовувати довгострокову стійкість.
Місцеві та національні організації заслуговують на це!
Будьте певні, що невикористання фінансування на зміцнення організаційної спроможності жодним чином не вплине на ваші шанси отримати доступ до фінансування у рамках HLF.
Фінансування на зміцнення організаційної спроможності охоплює наступні напрямки:
- Посилення гуманітарних програм
- Зміцнення організації та її інституційної спроможності
- Посилення фінансового менеджменту
- Посилення фінансової спроможності та сталості
- Посилення моніторингу, оцінки, підзвітности та навчання (MEAL)
- Підвищення видимості та ефективності комунікацій
- Посилення механізмів захисту (Safeguarding)
- Посилення системи захисту (Protection)
- Підвищення інклюзії
- Посилення безпеки й захисту персоналу та відповідальності організації за турботу про працівників
- Зміцнення місцевої екосистеми, посилення спроможності місцевих та національних суб’єктів або в покращення власної організаційної спроможності щодо колег та партнерів з метою зміцнення ширшої екосистеми місцевих та національних суб’єктів
- Необхідне обладнання
- Інше: Буде визначено вами, а потім переглянуто за участі працівників HLF
- Посилення міжорганізаційної співпраці в рамках консорціумів
З цього переліку виключені:
- Особистий розвиток, що не стосується організації
- Витрати, пов’язані з надмірно високими стандартами
Коротко про оцінювання грантів: що ми шукаємо та що не відповідає вимогам
У таблиці нижче наведено критерії, за якими Комітет з надання грантів HLF оцінюватиме ваш проєкт у разі потрапляння до фінального етапу відбору проєктів HLF.
HLF Поширені запитання ⇩ ⇩
Від Реєстрації та Due Diligence до Діалогу в рамках HLF
У цьому документі надається зворотний зв’язок організаціям, які зареєструвалися для участі в HLF, але не були запрошені до етапу Діалогу. Документ пояснює причини такого рішення, сприяючи прозорості процесу та забезпечуючи відповідальність перед усіма учасниками.

