Бажаєте стати частиною HLF? Почніть тут

Реєстрація на програму HLF триватиме з 10 до 24 червня.

Подати заявку можна за посиланням
Перед подачею, будь ласка, уважно ознайомтесь з умовами участі нижче.

Не втрачайте можливість отримати підтримку!

  • Коротко про право на отримання фінансування: хто може та не може отримати фінансування
    • Організації, що мають право на фінансування
    • Організації, що не мають права на фінансування
  • Коротко про фінансування: де та що ми підтримуємо та не підтримуємо
  • Коротко про фінансування: підхід HLF до надання грантів
  • Коротко про оцінювання: що ми шукаємо та що не відповідає вимогам

Зверніть увагу: інформація, наведена нижче, з часом буде вдосконалюватися, але вона дає чітке початкове уявлення про те, чого ми прагнемо досягти за допомогою HLF. Слідкуйте за оновленнями та продовжуйте відвідувати цю сторінку.

Коротко про право на отримання фінансування: хто може та не може отримати фінансування

ОРГАНІЗАЦІЇ, ЩО МАЮТЬ ПРАВО НА ФІНАНСУВАННЯ

Наглядова рада та Комітет HLF з надання грантів вирішили, що HLF фінансуватиме гуманітарну діяльність, яку здійснюють юридично зареєстровані місцеві організації або ініціативи з визнаною присутністю у своїх громадах. Вони включають всі категорії «місцевих організацій, що займаються гуманітарною діяльністю».

Ми свідомо використовуємо термін «місцеві організації, що займаються гуманітарною діяльністю», особливо в контексті локалізації, з наступних причин:

  • Щоб розширити сферу охоплення, включивши до неї низові та громадські організації.
  • Щоб поважати різноманітність місцевого реагування, особливо в умовах, де гуманітарна діяльність не є чітко відокремленою від інших форм підтримки.
  • Щоб дотримуватися принципів локалізації, які акцентують залучення місцевих суб’єктів незалежно від того, чи мають вони офіційний статус гуманітарних організацій.

Щоб отримати право на участь у конкурсі, організації повинні відповідати набору мінімальних критеріїв, визначених Програмою локалізації Help.

Організації не зобов’язані бути офіційно афілійованими з гуманітарними кластерами, але їхня робота повинна чітко відповідати гуманітарним цілям та сприяти їх досягненню, а також вони мають діяти відповідно до гуманітарних принципів (гуманність, нейтралітет, неупередженість).

Організації цінують гуманітарний імператив і працюють відповідно до гуманітарних принципів гуманності, нейтралітету та неупередженості (без військової підтримки).

Вони працюють щонайменше два роки та демонструють досвід у конкретних сферах гуманітарної допомоги.

Вони мають сформовану команду з щонайменше двох співробітників з чітко визначеними функціональними ролями (за винятком консультантів та приватних підприємців/ФОПів), а в їхньому резюме продемонстровано щонайменше дворічний досвід роботи у відповідній галузі.

У їхній команді є щонайменше одна особа, відповідальна за MEAL (моніторинг, оцінку, підзвітність та навчання). Це не обов’язково має бути штатна посада; це може бути співробітник, який виконує обов’язки з організації MEAL (моніторингу, оцінки, підзвітности та навчання) разом з іншими завданнями, враховуючи обмежені можливості невеликих організацій виділити окремий персонал для виконання цієї функції.

Право на отримання фінансування також ґрунтується на визначених рамках річних бюджетів організацій, що відповідають трьом розмірам грантів, пропонованих HLF під час пілотного етапу, що триватиме до грудня 2026 року.

  • Від організацій, яким буде запропоновано подати заявку на грант у розмірі 100 000 євро, очікується, що вони матимуть річний бюджет за останній календарний або фінансовий рік у розмірі щонайменше 250 000 євро та щонайбільше 625 000 євро.
  • Від організацій, яким буде запропоновано подати заявку на грант у розмірі 250 000 євро, очікується, що вони матимуть річний бюджет за останній календарний або фінансовий рік у розмірі щонайменше 625 000 євро та щонайбільше 2 млн євро.
  • Від організацій, яким буде запропоновано подати заявку на грант як єдиному партнеру у розмірі 800 000 євро, очікується:
    • що їхній річний бюджет за останній календарний або фінансовий рік становитиме щонайменше 2 млн євро та щонайбільше — 4 млн євро.
  • Щодо організацій, яким буде запропоновано подати заявку на грант як консорціуму з максимум трьома партнерами у розмірі 800 000 євро:
    • Зверніть увагу, що ми прагнемо активно заохочувати та прямо запрошувати до реєстрації організації, очолювані консорціумами, оскільки вони з більшою ймовірністю розширюють доступ до фінансування для організацій, які в іншому випадку можуть самостійно не відповідати критеріям або не бути конкурентоспроможними.
    • Організація, яка підписує угоду з HLF, повинна мати річний бюджет приблизно щонайменше 2 млн євро та щонайбільше 4 млн євро за останній календарний або фіскальний рік.

Для всіх організацій, що реєструються для участі у Програмі локалізації Help:

  • Очікується, що річний бюджет організації становитиме не більше 4 млн євро і не менше 250 000 євро.

Зачекайте секунду — ця частина є дійсно важливою та заслуговує на вашу увагу!

Процес роботи HLF починається з етапу реєстрації та комплексної юридичної перевірки, за яким слідує етап попереднього відбору організацій, запрошених до участі в етапі діалогу з командою HLF. Лише після завершення цих етапів відібраним організаціям буде запропоновано подати повну пропозицію і, зрештою, перейти до фінального етапу відбору проєктів.

На пілотному етапі HLF, який триватиме до грудня 2026 року, заявники, відібрані для надання грантів, не повинні розраховувати на автоматичну або постійну підтримку. Їм рекомендується спланувати свою діяльність відповідним чином. Зверніть увагу, що отримання повторного фінансування в рамках пілотної фази буде неможливим.

Комітет HLF з надання грантів та Наглядова рада наполегливо рекомендують зареєстрованим організаціям, очолюваним громадами, організаціями на базі громад, організаціями, очолюваними постраждалими особами, пройти етап реєстрації та комплексної юридичної перевірки.

Етап реєстрації та комплексної юридичної перевірки розпочнеться у червні 2025 року та триватиме два тижні.
Після цього експерти з комплексної перевірки розглядатимуть надану інформацію до кінця липня 2025 року.

Зверніть увагу, що успішне проходження етапу реєстрації та комплексної юридичної перевірки не гарантує переходу до етапу діалогу або запрошення до подання повної пропозиції. Тому від вас не очікується повна проєктна пропозиція, підготовлена для етапу реєстрації та комплексної юридичної перевірки.

Однак корисно мати попереднє уявлення про регіон та пріоритетну сферу діяльності HLF, в якій ви, можливо, захочете запропонувати проєкт, якщо вас запросять до участі в наступних етапах як окрему організацію або як частину консорціуму (з максимум трьома партнерами, що стосується лише грантів у розмірі 800 000 євро).

На етапі реєстрації та комплексної юридичної перевірки:
— Ви вказуєте регіон та пріоритетний напрямок діяльності HLF, на який ви бажаєте зареєструватися.

— Ви вказуєте розмір гранту, на який маєте намір подати заявку.
++ На пілотному етапі HLF, ми надамо: – вісім 12 місячних грантів на суму до €800,000 для проектів, що керуються консорціумом (з максимум трьома партнерами) або окремими організаціями; – шість 8 місячних грантів на суму до €250,000 для проектів окремих організацій; – чотири 6 місячних грантів на суму до €100,000 для проектів окремих організацій.
++ Планується, що гранти у розмірі 800 000 та 250 000 євро буде надано у жовтні 2025 року, а гранти у розмірі 100 000 євро — пізніше, приблизно у грудні 2025 року. Таким чином, ті, хто подає заявку на отримання грантів у розмірі 100 000 євро, отримають від нас повідомлення пізніше.
++ Зважаючи на короткі терміни реалізації проєктів, особливо для грантів у розмірі 100 000 та 250 000 євро, ми наполегливо просимо вас ретельно зважити доцільність запропонованих гуманітарних заходів протягом тривалості проєкту.

— Якщо ви подаєте заявку на грант у розмірі 800 000 євро, ви повинні вказати, чи маєте ви намір зареєструватися як окрема організація, чи як консорціум з максимум трьома партнерами.
++ Зверніть увагу: якщо ви реєструєтесь як консорціум і згодом вам буде запропоновано подати повну заявку, застосовуються особливі правила розподілу бюджету. У консорціумі з двох партнерів один партнер повинен розпоряджатися щонайменше 30% загального бюджету. У консорціумі з трьох партнерів жоден партнер не може розпоряджатися більш ніж 50% загального бюджету.
++ Зверніть увагу, що якщо ви реєструєтесь як консорціум, тільки одна організація, яка в кінцевому підсумку підпише угоду з HLF, зобов’язана пройти етап реєстрації. Однак, всі організації, що входять до консорціуму, повинні пройти етап комплексної юридичної перевірки.
++ Зверніть увагу, що ми прагнемо активно заохочувати та прямо запрошувати до реєстрації організації, очолювані консорціумами, оскільки вони з більшою ймовірністю розширюють доступ до фінансування для організацій, які в іншому випадку можуть самостійно не відповідати критеріям або не бути конкурентоспроможними. Проєкти, очолювані консорціумом, можуть отримати невелику перевагу в балах порівняно з заявниками, які подаються як одна організація, під час розгляду та затвердження грантів. Ця перевага пов’язана виключно та конкретно з додатковою складністю і спільними зусиллями, пов’язаними з розробкою і реалізацією проєкту в рамках консорціуму, порівняно з реалізацією проєкту однією організацією. В іншому випадку, всі проєкти в межах цього діапазону розміру гранту (незалежно від того, подані вони однією організацією чи консорціумом) оцінюватимуться Комітетом з надання грантів за однаковими критеріями.

Після завершення етапу реєстрації та комплексної юридичної перевірки слідкуйте за нашими подальшими повідомленнями: запрошенням продовжити участь у конкурсі або повідомленням про відмову в участі.

Щойно більш детальна інформація про процедуру та графік HLF стане доступною, вона буде опублікована тут.
Тож не забудьте регулярно перевіряти оновлення!

Щоб отримати право на участь у конкурсі, організації повинні відповідати визначенню юридично зареєстрованої місцевої організації або ініціативи, що використовується в рамках HLF.
Організація громадянського суспільства, неурядова організація або організація на базі громади, яка:
• Юридично зареєстрована та здійснює свою діяльність у країні, де відбувається фінансування або заходи в рамках реалізації проєкту (у цьому випадку — в Україні).
• Заснована та очолюється особами, які є громадянами або постійними резидентами цієї країни (у цьому випадку — в Україні).
• Має незалежне управління, з повноваженнями щодо прийняття рішень, що належать переважно місцевому керівництву; та
• Підзвітна насамперед місцевим зацікавленим сторонам та громадам, а не материнській організації за межами країни.
Застереження про виключення:
• Організації, що зареєстровані на місцевому рівні, але функціонують як офіси, дочірні компанії, філії, підрозділи або афілійовані особи міжнародних НУО, донорських організацій або багатосторонніх інституцій та/або підтримують формальні зв’язки, такі як механізми управління або прийняття рішень, що обмежують їхню операційну незалежність від міжнародної організації, не вважаються місцевими організаціями згідно з цим визначенням, незалежно від їхнього статусу місцевої реєстрації або наявності місцевого персоналу.

ОРГАНІЗАЦІЇ, ЩО НЕ МАЮТЬ ПРАВА НА ФІНАНСУВАННЯ

Наступні типи юридично зареєстрованих місцевих організацій та ініціатив не мають права на фінансування в рамках пілотного етапу HLF, що триватиме до грудня 2026 року:
• Організації, що не підпадають під вищезазначені критерії та визначення.
• Організації, річний бюджет яких за останній календарний або фінансовий рік перевищує 4 млн євро або є меншим за 250 000 євро.
• Організації, які в у своїх правилах або на практиці здійснюють дискримінацію за ознакою раси, релігії, статі, віку, фізичних можливостей або сексуальної орієнтації.
• Організації, що пропагують релігійні переконання або прозелітизм.
• Організації, що беруть активну участь у політичних кампаніях або лобіюванні.
• Організації, що зосереджені виключно на співпраці у сфері розвитку без продемонстрованої участі в гуманітарній діяльності.

Коротко про фінансування: де та що ми підтримуємо та не підтримуємо

Фінансування на основі потреб, що виходить за межі географічних пріоритетів

Залишаючись вірною своїй моделі місцевого лідерства, HLF на пілотному етапі, що триватиме до грудня 2026 року, визначає пріоритети для фінансування відповідно до потреб, визначених партнерами, а не до заздалегідь визначених географічних пріоритетів. Ба більше, гострі потреби можуть існувати серед постраждалого від конфлікту населення також і на територіях, які не повністю відображені в національних або міжнародних даних. Тому, дотримуючись принципів неупередженості та підходу, що базується на потребах, HLF надаватиме фінансування в усіх географічних регіонах України, де потреби у гуманітарній допомозі чітко продемонстровані та обґрунтовані перевіреною інформацією, наданою партнером, з урахуванням конкретних умов.

Гнучкість, що виходить за рамки проєкту, включаючи кластерну систему

HLF дотримується гнучкого підходу, який цінує різноманітні способи, в які, особливо малі суб’єкти громадянського суспільства, роблять свій внесок у гуманітарне реагування – часто в координації з офіційними структурами, але не обмежуючись ними. Хоча сувора узгодженість із системою гуманітарних кластерів не є обов’язковою, HLF визнає її центральну роль у гуманітарній координації.

Відповідно, пріоритетні напрями пілотної фази HLF – усі з яких можуть бути підтримані грошовою та ваучерною допомогою (ГВД) як міжсекторальною формою – були визначені на основі кластерної системи, щоб забезпечити їхню актуальність і взаємодоповнюваність. Водночас, HLF допускає гнучкість – проекти не обов’язково повинні суворо відповідати класифікації кластерів і можуть охоплювати різні тематичні сфери. Місцеві партнери заохочуються долучатися до пріоритетних сфер, спираючись на свій досвід і розуміння місцевих потреб, навіть поза межами кластерної системи. Фінансовані заходи мають бути максимально автономними, з чітким планом забезпечення їхньої безперервної функціональності після завершення періоду реалізації.

Безпечне, захищене та здорове життя
У рамках програми «Безпечне, захищене та здорове життя» HLF відіграє важливу роль у порятунку та підтримці життя. Вона охоплює основні заходи, спрямовані на захист життя, здоров’я, фізичного та психічного благополуччя людей, які постраждали від кризи, і ґрунтується на принципах Гуманітарної хартії «Сфера».
• У системі гуманітарних кластерів України цей пріоритетний напрям пов’язаний, зокрема, з кластерами «Охорона здоров’я», «Захист», «Водопостачання, санітарія та гігієна», а також із субкластерами «Захист дітей» і «Гендерно-обумовлене насильство».

Безпечне та гідне тимчасове або перехідне житло для переміщених і вразливих груп населення
Ця сфера відіграє важливу роль у забезпеченні життєдіяльності та захисту людей, які цього потребують, шляхом захисту прав, сприяння інклюзії через конструктивну участь у прийнятті рішень, а також підтримки стабільності, відновлення та соціальної згуртованості у складних умовах. Потенційні проекти можуть бути спрямовані на покращення управління та якості місць тимчасового або перехідного проживання, таких як транзитні центри, центри для ВПО або притулки для вразливих груп населення. Ці зусилля узгоджуються зі стандартами «Сфери» та глобальними керівними принципами КМУТ.
• У системі гуманітарних кластерів України цей пріоритетний напрям пов’язаний, зокрема, з Кластером координації та управління таборами (КМУТ).


Підготовка до зими та сезонна вразливість
Заходи з підготовки до зими та сезонної вразливості відіграють важливу роль у гуманітарному реагуванні, оскільки вони рятують життя, підтримують життєдіяльність і знижують ризики, захищаючи постраждале від кризи населення від суворих наслідків екстремальних погодних умов, особливо в зимові місяці. Ці зусилля мають важливе значення для забезпечення фізичної безпеки та здоров’я в умовах, коли вплив холоду, вогкості та сезонних небезпек може швидко перерости в умови, що загрожують життю.
• У системі гуманітарних кластерів України цей пріоритетний напрямок в першу чергу розглядається, зокрема, в рамках Кластера житла і непродовольчих товарів . Хоча Кластер з питань житла та непродовольчих товарів очолює зусилля з підготовки до зими, інші кластери також роблять свій внесок: Кластер охорони здоров’я, Кластер «Водопостачання, санітарія та гігієна» та Кластер захисту.

Інклюзивне навчання та освіта в умовах надзвичайних ситуацій
«Інклюзивне навчання та освіта в умовах надзвичайних ситуацій» – як формальне, так і неформальне – відіграє життєво важливу роль. Воно розширює можливості учнів, виховує стійкість, зменшує бар’єри для маргіналізованих груп, забезпечує безпечний і справедливий доступ до освіти та пропонує стабільність під час кризи. Вона також закладає основу для відновлення та довгострокового розвитку – незалежно від статі, віку, здібностей, етнічної приналежності, правового статусу чи ситуації переміщення. Ці зусилля ґрунтуються на Гуманітарній хартії «Сфера» та Мінімальних стандартах освіти INEE.
• У системі гуманітарних кластерів України цей пріоритетний напрям пов’язаний, зокрема, з освітнім кластером.


Міжсекторальна модальність: Грошова та ваучерна допомога
За винятком випадків, коли існують чіткі причини, що перешкоджають використанню цієї форми допомоги, HLF надає пріоритет грошовій допомозі як міжсекторальному методу задоволення різноманітних потреб у гнучкий, гідний та ефективний спосіб. Грошова та ваучерна допомога надає можливість постраждалим від кризи особам, домогосподарствам і громадам (у формі групових грошових виплат) робити поінформований вибір на основі власних пріоритетів, обставин та уподобань, підтримуючи автономію та сприяючи досягненню результатів, що більше відповідають місцевим умовам.

Коротко про фінансування: підхід HLF до надання грантів

HLF свідомо включає посилення спроможностей як невід’ємну частину кожного гранту. Місцеві партнери можуть отримати як програмне фінансування для своєї гуманітарної діяльності, так і фінансування на зміцнення потенціалу своїх організацій, що разом становить загальну суму гранту – плюс додаткові 7% на витрати на підтримку програми.

Зачекайте, це може мати вирішальне значення!

Фінансування на зміцнення організаційної спроможності в рамках HLF вважається невіддільною частиною гуманітарної допомоги, спрямованою на підтримку стійкіших результатів для людей, які потребують допомоги.

Оскілки HLF ґрунтується на довірі та розподілі повноважень, тому наші місцеві партнери не лише вирішують, чи включати його в програму і на яких сферах зосередитися, але й визначають, яку частку від загального обсягу гранту слід виділити на неї. Ми свідомо вирішили не встановлювати конкретних порогових значень, надаючи нашим партнерам можливість гнучко визначати відповідні асигнування в рамках загального гранту. Право прийняття рішень залишається за вами, відповідно до нашого основного принципу «працювати на рівні очей».

У зв’язку з цим ми не оцінюємо актуальність запропонованої вами роботи, оскільки в наші обов’язки не входить визначення того, що є, або не є, актуальним для вашої організації. Ми зосереджуємося виключно на тому, чи є ваша пропозиція в Плані розвитку потенціалу технічно обґрунтованою та реалістичною в межах тривалості проєкту, як з погляду очікуваних результатів, так і з погляду навчального потенціалу.
Водночас, співробітники HLF надаватимуть підтримку та консультації в разі потреби впродовж усього процесу.

HLF поважає автономію партнерів і не буде нав’язувати конкретні варіанти витрат, довіряючи організаціям розподіляти ресурси відповідно до їхнього довгострокового бачення і пріоритетів.

HLF щиро заохочує вас інвестувати у власну організацію.
Це шанс розвивати силу зсередини, мріяти про велике і досягати мети. Це фінансування може слугувати потужною стратегічною інвестицією: зміцнити внутрішні системи, підвищити стійкість, поглибити вплив на людей, які цього потребують, стимулювати інновації та розбудовувати довгострокову стійкість.
Місцеві організації заслуговують на це!

Будьте певні, що невикористання фінансування на зміцнення організаційної спроможності жодним чином не вплине на ваші шанси отримати доступ до фінансування у рамках Програми локалізації Help.

Фінансування на зміцнення організаційної спроможності охоплює наступні напрямки:

  1. Посилення ваших гуманітарних програм
  2. Зміцнення вашої організації: стратегії, управління, врядування
  3. Посилення фінансового менеджменту та стійкості вашої організації
  4. Посилення MEAL (моніторингу, оцінки, підзвітности та навчання) вашої організації
  5. Посилення комунікацій вашої організації
  6. Посилення охорони, захисту та інклюзії
  7. Посилення безпеки та захисту персоналу
  8. Інвестиції в посилення спроможності інших місцевих суб’єктів або в покращення власної організаційної спроможності щодо колег та партнерів з метою зміцнення ширшої екосистеми місцевих суб’єктів
  9. Матеріальні активи
  10. Інше: Буде визначено вами, а потім переглянуто за участі працівників HLF.

З цього переліку виключені:

  • Особистий розвиток, що не стосується організації
  • Витрати, пов’язані з надмірно високими стандартами

Коротко про оцінювання грантів: що ми шукаємо та що не відповідає вимогам

У цій таблиці наведено критерії, за якими Комітет HLF з надання грантів оцінюватиме ваш проєкт у разі потрапляння до фінального етапу відбору проєктів.